h1

l-am votat pe funar

13/03/2016

în ultimele zile am citit cum toți românii se miră de ce inepții scoate pe gură un fost primar al clujului.. ei, nu kiar toți, mai sunt destui care-l admiră sau care se amuză de tâmpeniile lui, însă cum să faci rating cu un titlu gen unii dintre noi se miră de imbecilitatea unui ipokimen care a condus clujul timp de 12 ani?
ciudat e că nimeni nu-și amintește să-i fi pus ștampila pe nume, și nu-i vorba doar de clujeni aici, căci ipokimenul a adunat sute de mii de voturi când a candidat la președinția țării.. bine, încep eu.. am votat cu lunaticul în al doilea tur al ultimelor alegeri locale pe care le-a câștigat.. eram student, primisem de curând drept de vot și voiam să profit la maxim de el.. n-am catadixit să mă informez înainte de alegeri asupra programelor candidaților, nu-mi păsa de oraș, crezând că nu voi mai călca prin el după finalizarea studiilor, nici de dezvoltarea lui, infrastructură, centură (n-aveam mașină) și alte povești implicând investitori, locuri de muncă ori locuințe, iar de aeroport îmi păsa cât guvernanților pesediști de noi.. aveam câteva idei legate de ce nu era-n regulă prin cluj (mi-aș fi dorit acces neîntrerupt, nu doar între anumite ore, la apă caldă în cămin, să nu mai fiu nevoit să sar din piatră-n piatră pe străzile din campus când ploua și o acoperirea gropilor care ucideau piața centrală a orașului), dar nu-mi făceam iluzii că votul meu ar putea skimba ceva în aceste privințe.. candidații celorlalte partide nu ieșiseră în evidență cu nimic memorabil, iar primarul în funcție avusese câteva declarații care mi se păreau amuzante (cum ar fi propunerea să fie dotat cu două limbi înclusiv ceva clopot din centru ca răspuns la scandalul plăcuțelor bilingve), dar practic aș fi fost în stare să votez cu oricine n-ar fi interzis fustele scurte (și nici unul dintre aventurierii care se visau primari n-a venit cu asemenea planuri fundamentaliste).. n-aveam nimic cu ungurii (cel mai bun prieten al meu avea și încă are obiceiul să fie maghiar), nici cu evreii sau alte nații (să nu se înțeleagă c-aș avea acum ceva cu ei), mi-era indiferent dacă băncile din centru și stâlpii de pe marginea trotuarelor străluceau la soare în culorile tricolorului, important îmi era că existau, inscripțiile multilingve îmi erau total indiferente, iar ideea că bozgorii ne-ar putea lua ardealul mi se părea prea stupidă ca să merite să-mi bat capul cu ea.. nici măcar conflictele cu nuanțe naționaliste dintre fanii lui „u” și cei ai c.f.r.’ului care mai bântuie câteodată clujul nu m-au influențat, pentru că atunci încă n-aveau cu adevărat obiectul muncii ca să aibă vreun sens pentru cei neimplicați direct în ele.. în primul tur de scrutin nici nu-mi pusesem problema să votez cu funar, trântind putere ștampila pe candidatul partidului pe care-l simpatizam în naivitatea mea idealistă postadolescentină de care sper c-am reușit să scap.. peste două săptămâni însă nu mai era vorba de partide, ci de persoane, iar între unul care spusese una și făcuse alta (amănuntele sunt irelevante) și unul care dovedise ceva urme de umor l-am votat pe cel a mai dăunat clujului încă patru ani fără să-mi bat capul că fac, alături de mai mult de jumătate dintre cei care s-au prezentat la urne, o eroare.. de fapt nici n-am realizat pe moment că greșisem, eram bucuros că votasem, fără să-mi pese de consecințele alegerii mele.. câți au votat ca mine, atunci și altă dată, probabil că nimeni nu știe, dar nu-i nici un secret că n-am fost singurul.. despre mine, sper c-a fost ultima dată când am votat în halul ăsta de iresponsabilitate.. dacă mă gândesc la celelalte ocazii când am pus ștampila pe vreun nume sau un simbol electoral, încă sunt mulțumit de cum am ales în momentul respectiv, kiar dacă ulterior personajele respective m-au dezamăgit.. știu că-n 2000 funar ar fi rămas primar în cluj cu sau fără votul meu, dar tot mi l-aș skimba dac-aș avea posibilitatea.. cum nu prea sunt semne c-o voi avea vreodată, nu-mi rămâne decât să mă bucur că democrația asta care le permite unor ipokimeni de felul lui să ajungă în fruntea unor localități, județe sau țări ne dă și nouă posibilitatea să-i dăm jos peste câțiva ani, iar dacă n-o facem nu mai e vina unei alegeri greșite ori a unui moment de rătăcire sau de lipsă de inspirație

[foto ©stockvault]

Lasă un răspuns

